Dobre namjere 8. epizoda

Dobre namjere 8. epizoda

Dobre namjere 8. epizoda

„DOBRE NAMJERE“

(HRT, 2008.)

7. epizoda (kraj)

PARALELNE SCENE

Loc. INT. URED KNJIGOVODSTVA –NOĆ

Dario kopa po papirima pa sklapa mapu na kojoj piše DEVERIĆ. Dario se ogleda po uredu i vidi kopirku. Dario upali stroj. Nervozan je. Čita dokumente dok čeka zagrijavanje stroja.

LOC. i/E. haustor KNJIGOVODSTVA – NOĆ

Jakov odozgo vidi kako Knjigovođa raspravlja sa službenikom Zagreb-parkinga. Vidi kako mu tutne novčanice u ruku i kako ih ovaj sprema. Jakov vadi mobitel i zove, ne skidajući pogleda s ulice. Službenik rukom pozove kolege da su gotovi. Knjigovođa im mahne i vraća se u haustor.

Jakov ne dobiva vezu. Blene u mobitel. Nijemo opsuje.

Jakov krene nesuvislo hodati po haustoru tražeći signal.

LOC. i/E. ispred haustora KNJIGOVODSTVA – NOĆ

Dario lupa po kopirki koja nikako da proradi.

Pauk služba počinje spuštati auto.

Dario je uspio započeti kopiranje. Spisa ima puno.

Jakov trčkara po haustoru držeći ruku mobitela visoko iznad glave, hvatajući signal.

Knjigovođa ulazi u haustor.

Dario kopira.

Jakov zvoni na portafon Dariu. Dario ne čuje jer izvana turira „Pauk“.

Jakov ugleda Knjigovođu koji ulazi u hodnik i ide prema njemu. Ugleda vreću smeća pored jednih vratiju. Jakov, sa smećem u ruci, sretne Knjigovođu, koji ga sumnjičavo odmjeri i ubrza korak. Jakov ga zaustavi.

JAKOV

Jeste uspjeli spasit auto?

Knjigovodja odmjeri Jakova, nepoznat mu je.

KNJIGOVODjA

Jesam, jesam. Vi ste novi u kući?

JAKOV

Doselio ovaj mjesec, podstanar.

KNJIGOVODJA

A! Pa, hvala vam.

Hoće otići, očito mu se žuri, ali Jakov se ne da.

JAKOV

I, kako ste to..? Koliko ste mu dali?

Knjigovođa tvrdo pogleda Jakova i produži pored njega.

KNJIGOVOdjA

Ne znam o čemu govorite. Laku noć.

Jakov tiho prokune što je uprskao stvar.

Jakov opet podigne ruku u vis i krene u lov na signal.

Loc. INT. URED KNJIGOVODSTVA – NOĆ

Dario je gotov s kopiranjem, kad začuje korake na hodniku. Smrzne se. Pokupi na brzinu fotokopije i hoće ugasiti kopirku, ali u panici stisne krivi gumb.

Dok gleda u bravu u kojoj se čuje umetanje ključeva, Daria obasja blještava svjetlost.

8. epizoda

UVODNA ŠPICA je serija tečno montiranih snimaka vožnje na cesti, po pruzi i sličnih snimaka puteva koji su interpolirani s vrlo krupnim snimkama očiju naših likova (samo oči). Vidimo odraz tih snimaka u njihovim zjenicama. Također vidimo nebodere, auta, dijelovi grada, itd. Zadnju sliku koju vidimo su oči Daria Deverića ispunjena vatrom (Put do pakla je popločan Dobrim Namjerama.)

Loc. INT. knjigovodstveni ured – NOĆ

Dario čuje otključavanje vratiju. Dario sklapa pokopac kopirke, trpa spise u ladicu od stola i zatvara tiho ladicu. Koraci su sve bliže. Dario sprema papire u hlače i napravi bolnu grimasu.

Kvaka u uredu se spušta. Dario se ogleda gdje bi se sakrio. Knjigovođa ulazi i ne pali svjetlo, zna svoj ured u pedalj.

Dario stoji pola metra od Knjigovođe, zaustavi dah. Da se ovaj okrene… ali Knjigovođa bira broj na mobitelu i ide prema stolu upaliti neonsku lampu.

Nakon par blinkova neonke, prestravljeni Dario postaje vidljiv kao na dnevnom svjetlu. Gleda gdje bi se sklonio ako se Knjigovođa okrene. Nema gdje.

Knjigovođa lupne neonku, svjetlo se ustali, a Knjigovođa okrene.

Ne vidi(mo) Daria u prostoriji nego mu pogled privuku svjetla na kopirki. Začudi se.

Dario stoji pritješnjen iza vratiju i zažmiri od muke.

Uto se javi ženski glas i Knjigovođa krene prema prozoru.

KNJIGOVODJA (telefonira)

Srčeko, moram ti nešto reći – muž ti je genijalac! (cereka se)

Dario proviri iza vratiju, laknulo mu je.

KNJIGOVODJA (telefonira) (CONT’D)

Spasio sam auto od pauka!

Knjigovođa odmakne zastore, pogleda dole i mahne “Pauku“.

Dario počne obilaziti vrata da izađe.

KNJIGOVODJA (telefonira) (CONT’D)

(naglo se uozbilji) Ma ne provjeravam te, časna..! Stvarno sam spasio auto!!

Dario je skoro zaobišao vrata i skoro izašao, kada se Knjigovođa okrene od prozora, ali ne vidi Daria je je zanijet razgovorom.

KNJIGOVODJA (telefonira) (CONT’D)

Naravno da si sama doma…

Dario zastane pri izlazu iz ureda, opasno su ga zažuljali papiri u hlačama. Jedva hoda “na prstima”.

KNJIGOVODJA (v.O.) (telefonira) (CONT’D)

..prekinuli ste i ja ti vjerujem! (…) Guzonjiću, nisam tako mislio! (…) Ne optužujem te..

Dario je izašao iz ureda.

Knjigovođa naglo pogleda prema Dariu. Ali ga više ne može vidjeti jer je Dario u mraku. Ipak, nešto osjeća..

Knjigovođa je odmakao mobitel od uha i poviče u njega.

KNJIGOVODJA (CONT’D)

Kako sam sada ja ispao kriv?!

Loc. INT. HAustor/hODNIK kod KNJIGOVODSTVENOG UREDA – NOĆ

Dario velikim koracima jedva dodje do Jakova koji izbezumljeno čeka. Dario mahne papirima koje izvadi iz hlača, s olakšanjem.

JAKOV (CONT’D)

Buraz, riknuo mi je mob, nisam mogao ulovit signal.

DARIO

Pa sam ja skoro ulovio pet godina bukse!

Dario i Jakov sve brže hodaju hodnikom prema vratima.

JAKOV

Jel bi bila sramota da sad potrčimo?

DARIO

Za profije bi, al mi smo amateri.

Dario i Jakov se, oslobođenog straha i adrenalina sjure prema izlaznim vratima, gurkajući se kao klinci. Izađu kroz vrata na ulicu.

PARALELNE SCENE

INT. mANDALA BAR / ured – NOĆ

Int. MaNDALA BAR / bar – NOĆ

Nijemu montažnu sekvencu prati glazba koja svira u Mandali You are my Kind od Santane.

Ljubas, balkanska verzija Tonya Soprana, prilazi ljubavnici Karli koja ga diskretno odguruje. Ljubas počne navaljivati kao životinja, Karla ga napaljuje skidanjem otkopčavanjem i skidanjem odjeće, komad po komad.

Ljubasova žena, Željka, ulazi u bar i ide ravno prema uredu. Željka provjerava pogledom nije li Ljubas negdje u sali.

Ljubas i karla se strasno ljube. On sjedi na stolu, raširenih nogu, on je među njima.

Željka nezainteresirano prijeđe pogledom preko mlade Sunčice od koje se ne vidi odurno Direktorovo lice dok joj govori nešto perverzno na uho. Zeljka se zainteresira kada ugleda i prepozna Direktora.

Za šankom, Ljubasova desna ruka i majstor za prljave poslove, Kruška, je uočio Željku pa panično grabi telefon i zove.

INT. mANDALA BAR – URED – NOĆ

(U prošloj epizodi je Ljubas na Kruški probavao nove rukavice za boks kao da mu je ovaj boksačka vreća). Karla mrzi što raskopčana čeka. Ljubas se javlja na mobitel.

LJUBAS

Drž je il opet treniram boks!

Ljubas sklapa slušalicu.

LJUBAS (CONT’D)

(Karli) Beretice moja najslađ..

Karla stavi prst na Ljubasova usta.

KARLA

Znam. Dolazi „greška tvoje rane mladosti“.

Karla se počne zakapčati i uzimati stvari.

LJUBAS

Jebemti, šta volim kad žena ima veću pamet nego guzicu. (zgrabi je za struk) Uf!

Ljubas gurka Karlu prema vratima i usput ne može izdržati nego je šlata.

Karla ugleda svoje gaćice kod stola. Ali namjerno ne reagira. Nasmiješi se pobjedonosno.

LJUBAS (CONT’D)

Požuri, požuri!

(zatim) Stani! Idem prvi.

Ljubas otvara vrata, Karla je iza njega. On virne u bar.

Int. MANDALA BAR – NOĆ

Kruška izbezumljeo pokušava izaći iz šanka i doći do Željke, ali ga gužva gostiju u tome spriječava.

Int. manDALA BAR /URED – NOĆ

Ljubas zatvori vrata i nasloni se na zid.

LJUBAS

Izleti’ćeš kad ti kažem.

Karla popravlja odjeću, frizuru.

LJUBAS (CONT’D)

(nijemo opsuje, Karli) Kakva si ti to dama a ne znaš da ti fale gaće?

Ljubas pruža Karli njene gaćice, bijesan.

KARLA

(„hladi“ se od uzbuđenja) Nije da si inače neki vatromet, ali danas si mi pamet pomutio pa..

Ljubas opet otvori vrata i virne u bar.

Int. MANDALA BAR – NOĆ

Željka ide prema uredu. Odjednom se Vjeran ispriječi sa širokim osmijehom. (Vjeran je u prije uvrijedio Željku, misleći da je prostitutka, a ona ga je gađala tanjurom).

VJERAN

Željka, jel tako?

željka

Šta ‘oćeš?

VJERAN

Ej, znam da sam ispao malo blesav…

Željka ga pogleda “malo?”

VJERAN (CONT’D)

Ok, i zaslužio sam tanjur u lice.

željka

Zaslužio si zdjelu u lice. S vrućom juhom.

VJERAN

Okej. Mogu se iskupit cugom? Kurvoazje, Drambui, šampanjac?

željka

Zbilja misliš da je ženi vlasnika kafića do cuge?

VJERAN

Onda reci kako da ti se iskupim. Čuj, Ljubas i ja smo poslovni partneri..

Željka se posprdno nasmiješi, zna da nisu nikakvi partneri.

VJERAN (nastavlja) (CONT’D)

I fakat mi je bad što sam neki dan pobrkao lončiće, ali da sam znao..

Željka odmahne kao da tjera muhu.

ŽELJKA

U redu je dečko. Ja bi sad prošla.

Vjeran pogleda prema uredu i vidi kako Ljubas provjerava je li slobodno.

Željka se u tom trenutku okrene da produži u ured, ali je Vjeran zgrabi za ruku. Željka ga pogleda bijesno.

ŽELJKA (CONT’D)

Miči je il ću ti je odgrist!

Vjeran pusti Željkinu ruku.

VJERAN

Htio sam te samo pitati ..

ŽELJKA (prekine ga)

(kroz zube) Takni me još jednom i vadit ću ti pjesak iz bubrega. Noktima.

Vjeran pogleda prema uredu i vidi kako je Karla šmugnula iz ureda prema wc-u. Vjeran se nasmiješi Željki.

VJERAN

(veselo) Okej!

Željka furiozno odmaršira prema uredu.

Kruška se zlurado obrati Vjeranu preko šanka.

KRUŠKA

Sori stari, kad Ljubo čuje, morat ću te strgat ko beba zvečku!

VJERAN

(smiješi se) Nećeš, nećeš.

Int.mandala Bar/ured – NOĆ

Željka poljubi Ljubasa koji joj odgovori ali se pritom meškolji i diskretno nateže košulju preko hlača.

ŽELJKA

Šta radiš?

Ljubas se okrene i ode sjesti.

LJUBAS

Pletem čarape, šta se ne vidi?

željka

Pari se ko da imaš staklenu vunu u hlačama..

(odlučno) Slušaj, treba mi tvoja pomoć!

LJUBAS

Odma u glavu, a?

željka

(uz vedri osmijeh)

Zato me i voliš.

Ljubas sjeda na stolac kao trudnica, iz čvrstih nevjerničkih razloga.

Željka se osvrne oko sebe, pomiriši zrak. Krene u inspekciju sobe, i, dok govori, snima situaciju.

željka (CONT’D)

Trebam rođu iz Razvoda da ga upitam nešto. (njuši zrak) Jel ovo Irizistible?

LJUBAS

(ignorira) Eno ti rođe unutra, sama ga pitaj.

ŽELJKA

Ma ima neko dijete na krilu..

LJUBAS

A. Onda nećemo smetat…

Ljubas se dosjeti kako da odvuče Željki pažnju pa je brzo povuče sebi na krilo. Željka razgorači oči od iznenađenja.

LJUBAS (CONT’D)

Vidiš šta mi radiš? (poljubi Željku).. Ajmo se mrčit!

Ali Željkin se pogled zamrzao na nečemu na stolu. Željka s dva prsta gadljivo podigne šarenu traku za kosu.

ŽELJKA

Šta ti meni činiš?!

LJUBAS

(prebrzo) To nisu gaće!

Željka se iznenadi.

ŽELJKA

Ne, ovo je traka za kosu. A pitanje za peticu je “čija je”?

Ljubas se naglo promijeni. Opet je stari opasni Ljubas.

LJUBAS

Ne znam. Nije me briga. A tebe još manje.

Željka ga šutke promatra. Ispipava dokle smije ići.

LJUBAS (CONT’D)

Od čistačice, pjevačice, učiteljice, glumice..  Zaboli te čija je!

Ljubas makne Željku s krila. Leden je. Željka nehajno baci traku na pod i krene prema vratima da ode.

ŽELJKA

Biće neka jadnica. Em nema ukusa, em joj kosa opada.

LJUBAS

Šta trebaš rođu?

ŽELJKA

Oće moja prijateljica biti voditeljica.

LJUBAS

Koja to?

željka

Nina. Nina Deverić.

Ljubas ostaje neugodno iznenađen.

CUT TO:

LOC. INT. dariov auto – NOĆ

Svjetlost uličnog svjetla slabo obasjava dokumente pa se Dario nosom zaljepio za njih.

JAKOV (V.O.)

Daj požuri! Ak nam uleti patrola…

Jakov unezvjereno gleda po cesti hoće li netko naići.

DARIO

Bio bi brži da smijem upaliti svjetlo..

Jakov upali upaljač i kresne preblizu Dariu.

DARIO (CONT’D)

Šta radiš?!

JAKOV

Rekao si da ti posvijetlim.

Dario odustane od objašnjavanja. Pokaže na papire.

DARIO

Znaš ti šta je ovo?

Osvijetli se niz od četiri potpisa jedan ispod drugoga.

DARIO

Ovo ti je, buraz, partnerski ugovor. Nisam imao pojma da stari ima partnere..

Dario izvadi fotografiju Petorice i stavi na papir. Pokaže prstom na Juru Vojnovića..

DARIO (CONT’D)

Evo ga, Jure, a ovo bi mogli biti (čita s papira) Novosel i Paško Mišetić. Ali tko je onda..

Jakov ugasi upaljač i potegne Daria prema dolje, a sam se sagne.

JAKOV

Murja!

DARIO

Djizus!

Jakov pomoli nos gore i pogleda na cestu.

Ulicom prolazi STARČEK s dva psa.

I Dario polako izviri. Naljuti se na Jakova.

JAKOV

(neugodno mu je) Šta, možda je tip prerušeni tajni agent!?

Dario ga ignorira, sugerira Jakovu da opet posvijetli upaljačem. Gleda u fotografiju.

DARIO (CONT’D)

Ali koji je ovaj peti..?

Lice petoga na fotografiji je zagrebano, ne vidi se.

JAKOV

(pogleda bliže) Čekaj, je’l to..?

DARIO

(prekine ga, s nadom) Tko? Znaš ga?

JAKOV

..izgrebano namjerno?

Jakov bolje osvijetli fotografiju.

DARIO

(iznervirano) Ej buraz, jel si ti namjerno kreten ili..? Koga briga! Važno je da je ovo jedina kopija ugovora. Kužiš?

Jakovu je neugodno što je drugi put ispao blesav pa, sada, da i zna, ne bi rekao.

DARIO (CONT’D)

Radi se o tajnom ugovoru. Lijepo piše “pet partnera dijeli pokretnine i nekretnine, bla-bla” ali – nema petog potpisa!

JAKOV

Zašto?

DARIO

Teško mi je ovo reći, ali imao si pravo. Ovaj

(prstom na Petoga na fotografiji) ne želi da ga se prepozna.

Mrlja lica Petog Ortaka na fotografiji.

Dario ugasi upaljač. Polumrak sakrije sva lica u autu.

CUT TO:

Loc. Int hodnik ispred knjigovodstvenog ureda – NOĆ

Mrak razbija samo svjetlo iza poluotvorenih vratiju ureda.

DARIO (V.O.)

Zato jer je on tajni peti ortak.

Knjigovođa gasi svjetlo, izlazi, zaključava vrata od ureda.

Čuju se crkvena zvona, DONG, DONG, DONG,… Dok Knjigovođa korača, kamera klizi za njim, malo brže od njegova koraka. Sustiže ga…

Knjigovođa nešto osjeti, okrene se uz trzaj. Kasno. Žica mu je oko vrata, stežu ga ruke u crnim rukavicama. Nepoznati pritisne Knjigovođu uza zid. Knjigovođine ruke instinktivno idu prema vlastitom vratu da oslobode stisak.

Knjigovođino tijelo klizne niz zid.

Kadar se usporava. U odrazu zjenice Knjigovođinog oka naziremo usta ubojice.

Knjigovođa beživotno klone na pod. Odzvoni sedmi DONG.

CUT TO:

INT. hODNIK OD NJIGOVOSTVENOG UREDA – NOĆ /dan

Special light FX: (ne snimati iz ruke!)

Mrtvo tijelo Knjigovođe u sjedećem položaju uza zid.

Kako se kamera približava tijelu, tako ubrzano noć postaje dan. Kada dodjemo do mrtvog lica, čujemo korake pa ženski vrisak.

Loc. INT. kNJIGOVODSTVENI URED – dan

Prostor je ispunjen forenzičarima koji praše, mjere, stružu, u specijalnim odijelima. Policijski fotograf slika.

Policijski inspektor Boban, odloži kavu na kopirku, sagne se i zagrli kopirku. Nasloni lice na nju i s guštom zastenje.

Sa strane prilaze Mladji Inspektor i Bobanov Šef.

Bobanov Šef

(tiho i srdito) Šta radiš?

BOBAN

Grijem se, šefe, probaj, super je.

Šef zagrli kopirku. Boban ustane i pogleda Mladjeg Inspektora i kimne na Sefa, s grimasom “koji kreten”.

Bobanov ŠEF

Pa ne grije baš, samo je mlaka.

Mladji inspektor jedva suzdržava smijeh, Boban ga pogleda.

BOBAN

(strogo) Šta ti čekaš!?

Mladji se odmah baci na zapisivanje te informacije. Boban je očajan.

BOBAN (CONT’D)

Okružen sam idiotima!

(očajan, za sebe)

Sad znam zašto serijski ubojice šalju tragove policiji.

Šef revoltirano krene van iz prostorije.

Bobanov ŠEF

Jasno kad se samo zajebavaš! A leševi se gomilaju. Hoću neka imena, Bobane! Još danas!

BOBAN

Može odmah. Deverić!

Bobanov ŠEF

(zastane) Taj slučaj je završen!

BOBAN

(na mrtvog Knjigovođu)

Ovaj je radio za Tomu Deverića.

Šef se načas zbuni.

Bobanov ŠEF

Aha. Dobro je, samo tako nastavi.

Šef nastavi prema izlazu.

BOBAN (V.O.)

(poviče) Sanja!

Šef se okrene misleći da mu Boban dovikuje još jedno ime.

Bobanov ŠEF

A to je, tko, njegova žena?

Mrtvozornica doskakuće do Bobana. Blista od sreće.

MRTVOZORNICA

Evo me “hefe”!

Šef pogleda Mrtvozornicu pa Bobana, uviđa da je ispao kreten. Izjuri van.

MlADJI INSPEKTOR

(ceri se, pokaže na Šefa)

Kad će on u penziju?

BOBAN

Kod sljedeće promjene vlasti. (Mrtvozornici, pa na mrtvaca)

Šta kaže bljedoliki?

Mrtvozornica

Veli da je umro sinoć oko jedanaest. Plus minus pet minuta.

Mrtvozornica podigne komad žice.

MRTVOZORNICA (CONT’D)

Netko ga je mrknuo u jednom stisku. Krc-cvrk! Savršenim pritiskom. Nije stigao ni dahnuti – pukao mu je i grkljan i kralježak. Kaj misliš zašto?

Čak je i Bobanu pomalo mučno, ali Mrtvozornica sve više uživa.

MRTVOZORNICA (CONT’D)

Vidiš da je omotana plastikom, nije gola žica, ne?

Boban i Mladji inspektor kimnu.

MRTVOZORNICA (CONT’D)

Da je gola, prerezala bi mu grkljan, ovako je jednim trzajem pukao zglob. Tip je totalno znao šta radi.. Genijalno!

BOBAN

Upoznat ću vas kad ga ulovimo.

MRTVOZORNICA

Frajer mu je poslije još i popravio kravatu! Zakon!

Boban je pogleda u nevjerici.

BOBAN

Sanja, imaš li ti dečka?

MRTVOZORNICA

Aha. (ponosno) Doktora.

BOBAN

Patologa – normalno?

MRTVOZORNICA

Normalno!

(na mrtvaca) Idem još čekirat ruke, možda se branio!

Mrtvozornica se veselo okrene na peti i odskakuće natrag. Boban upitno pogleda Mladjeg inspektora “još si tu”?

Mladji inspektor

Idem! Provjerit jesu li na kravati ostali tragovi ubojičinih… rukavica!

Boban okrene očima i okrene mu leđa.

MLADJI INSPEKTOR (CONT’D)

Ovaj, šefe.. Htio sam vam ovo pokazati….

Mladji inspektor pruži Bobanu papire u najlonu.

MLADJI INSPEKTOR (CONT’D)

Ovaj je bio povrh svih kopija.

Boban baci pogled na kopiju. Pa u Mladjeg inspektora.

BOBAN

Sad mi to pokazuješ? Briši!

Mladji inspektor zbriše. Boban baci pogled na kopirku.

BOBAN (CONT’D)

(pogladi kopirku) Ženim te. Ti znaš kako uzvratiti nježnost.

Boban rukom pošalje pusu kopirki i krene prema izlazu.

INT. kUĆA BAKULA/hodnik – NOĆ

(u prethodnoj epizodi je Tonka potpuno nenamjerno ismijala svog muža Bakulu na večeri pred prijateljima).

Tonka je pred ogledalom, isprobava suknju. Podiže je i spušta, pokušavajući odrediti dužinu. Usnama stišće nekoliko krojačkih špenadli.

Iz boravka se čuje ubijanje čudovišta u nekoj igrici.

Ante junior (v.O.)

Umri, djubre smrdljivo!

Tonka se namršti i zamumlja neki prigovor u pravcu svog glasnog sina. I nastavi dalje skraćivati suknju špenadlama.

Ante JUNIOR (V.O.) (CONT’D)

Mama, donesi mi vode!

TONKA

(izvadi špenadle iz usta) Dušo, ne mogu sada..

ante JUNIOR (V.O.)

Odi doma pederu!

TONKA

Ante!

Bakula ulazi u kuću. Tonka signalizira Anti Jr da je frka.

TONKA (nastavlja)

..Dok te otac nije čuo!

BAKULA

Šta to?

TONKA

Kako ti sin govori engleski!

Bakula odlaže kaput na vješalicu.

BAKULA

A!

(odmjeri Tonku) Kakva ti to dva konca vise iz suknje?

Tonka pogleda dolje na:

TONKINE NOGE

Shvati da se Bakula šali na račun njenih nogu. I nasmije se.

TONKA

Al si blesav! Vidjet ćeš kad je skratim, nitko neće znat da ju je nosila moja mama.

Bakula petom skine obje cipele i ostavi ih nasred hodnika.

BAKULA

Je. Moda se godinama vraća, ali tvoja koljena nisu mlađa.

Tonka opet sa smješkom pogleda svoja koljena pa Bakulu. Ali ovoga puta njegovo lice ne pokazuje šalu. Tonka se zbuni.

TONKA

Šta? Imam kvrgava koljena?

Tonka preko svojih sasvim pravilnih koljena navuče suknju. Bakula navuče papuče i odlazi u boravak.

BAKULA

I kad si već pred ogledalom, treniraj malo smijanje. Da ljudi ne pomisle da su hijene pobjegle iz zološkog vrta kad te čuju. (odlazeći) Kao ja sinoć za večerom.

Tonki je sada jasno da se Bakula ljuti što se nasmijala Ladinoj šali na njegov račun. Odmah se krene ispričavati.

TONKA

Nisam se ja smijala tebi..

Ali Bakula je već zamaknuo u boravak.

Odjednom, iz kuhinje se prolomi se zvuk razbijene čaše.

ante JUNIOR (V.O.)

(kmezavo) Maamaaa!

Tonkino lice se zgrči, ugleda sebe u ogledalu: izraz očajne i nesretne žene.

A onda, u jednom bljesku, Tonki se učini da se njen odraz u ogledalu pretvorio u Tonku koja vrišti i kojoj iz očiju bjesni vatra.

Zatim se opet vrati odraz stare poslušne Tonke.

INT. maNDALA BAR WC – NOĆ

Vjeran, Dariov brat i muzički „producent“, i Yuppie su high. Vjeran trlja nos. Yuppie urinira.

VJERAN (V.O.)

Kažem ja njoj, “mala ak njega ne znaš držat kak ćeš mikrofon?”

Yuppie je dešnjak, prebaci penis u lijevu ruku (što naslutimo) a desnom protrlja svoj nos (što vidimo).

VJERAN (CONT’D)

Imaš spiku, imaš lovu. Mjuza? Koja mjuza. Raja sluša što joj ja kažem da sluša.

Ulaze Ljubas i Kruška.

VJERAN (CONT’D)

Evo, pitaj cara! Niko ne zna bolje zašto komadima služi grlo. (naceri se) Nije za pjevanje..

Ljubas bez riječi uhvati Vjerana za vrat i gurne mu glavu prema pisoaru. Yuppie brzo odskoči sa svog pisoara.

LJUBAS

Veli mali da si mi pipao ženu.

Vjeran ne može govoriti, ali može zatresti glavom da nije.

LJUBAS (CONT’D)

Ko laže, ti il on?

VJERAN

Morao sam je zadržat.. da ti ne uleti.. dok si bio s kur..

Ljubas upozoravajuće pogleda Vjerana.

VJERAN (CONT’D)

… s onom predivnom ženom.

Ljubas se naceri Vjeranu i pusti ga. Vjeran trlja vrat.

VJERAN (CONT’D)

Napravio sam ti uslugu!

Ljubas zagrli Vjerana čeličnim stiskom i krene van.

LJUBAS

Znam. I kakav bi ja to bio da ti ne vratim uslugu?

Kruška prasne u smijeh. I Ljubas se naceri. Vjerana obuzme panika dok ga izvode,s jedne strane Ljubas, s druge Kruška.

Kad odu, Yuppieva glava proviri iz kabine.

CUT TO:

INT. kUĆa kolIĆ – NOĆ

Ivan i Lada su s Bakulama bili na večeri, Lada ne prestaje o tome pričati. Ulaze u stan. Dok skida kaput, Lada pjevno recitira, ali se vidi da je nabrušena i posprdna.

LADA

“Da mi je otić u kameno doba, špilja u brdu bila bi mi soba, krzno međedovo bile bi mi gaće, šubara od zeca na glavu mi staće!”

Ivan se zacereka, Lada mu je simpatična tako bijesna.

Lada (CONT’D)

Sad znam tko je to napisao na veceu u gimnaziji – (posprdno) tvoj Ante.

Ivanu treba Bakulin posao, želi razumom smiriti Ladinu erupciju.

IVAN

Nismo svi isti. Oni funkcioniraju na jedan način, mi.. (na drugi)

LADA (prekida ga)

Oni ne funkcioniraju! On komandira a ona robuje!

IVAN

Što ga trpi ako joj ne paše?

Ladu ovo još više razbjesni.

LADA

Zato što ju je godinama mazao govnom i sad svaka muha sere po njoj!

Ivan se šokira Ladinim riječnikom.

IVAN

Ej!

LADA

Poludim na to! Trpi ga jer si ne može više sama pomoći. Upala je u njegov žrvanj.

Ivan pokušava smiriti situaciju.

IVAN

Samo poentiram da su…drukčiji.

LADA

I Hitler je bio drukčiji!

Lada izgubi kontrolu- umjesto argumenta reagira kao dijete.

LADA (CONT’D)

A ti si.. tolerantni fašist!

IVAN

(smireno) Zlatiću, to ne postoji. (zatim)

Osim toga, nisam večeras primjetio ništa tako strašno..

LADA

(ustoboči se) E ja jesam!

Lada misli na novac koji je vidjela da Bakula daje Ivanu.

Ivanov odgovor spriječi Ladin fiksirajući pogled. Ivan shvaća da Ladu uopće ne muči Bakula. Panično razmišlja nije li možda vidjela novac. Ne želi riskirati. Smišlja dok govori, i prilično dobro laže.

IVAN

Dao mi je lovu da uplatim za stambenu štednju.

(trepne) Za Tenu.

(trepne) Da ne zna Tonka.

Lada upitno digne obrvu.

IVAN (CONT’D)

(ofenzivno) Jesam ti ikad slagao?

LADA

Nisi.

Ivan napravi gestu “eto vidiš!”

LADA (CONT’D)

Možda samo nisi imao dovoljno (dvosmisleno) isplativ razlog.

Lada ode, a Ivan otpuhne, kao da je preživio tornado.

CUT TO:

INT. ured vjerana – NOĆ

(Vjeran je do sada pokušao vratiti Ljubasu dug tako da pronadje pjevačicu od koje će napraviti zvijezdu poput Severine). Stoji kraj prozora i glasno udiše svježi zrak. Tu i tamo protrlja nos od koke. Ljubas se vrti na Vjeranovom stolcu. Kruška lešinarski kruži po sobi i gleda opremu.

LjUBAS

Imam strašnu ideju! Dat ćeš mi sve snimke s curama koje su bile kod tebe.. (naceri se) na audiciji.

VJERAN

Al ja ti to zbrišem čim snimim.

LJUBAS

(sumnjičavo)

Hoćeš reć’ da nemaš nikakvu videoteku, droljoteku, seksoteku, mrčiteku?

VJERAN

(pokaže sobu) Gdje je ti vidiš?

Ljubas usput kimne Kruški i Kruška počne prevrtati kameru po ruci.

LJUBAS

A šta ako je nađem?

Kruški kamera skoro ispadne iz ruke.

VJERAN

Pazi! Znaš ti koliko to košta?

Vjeran skoči do Kruške, uzme mu kameru i postavi je na stativ.

LJUBAS

Stoti dio onog što mi duguješ?

Kruška se počne igrati s mikrofonom. Vjeran ga slijedi u stopu i hvata što ovaj „slučajno ispušta”.

VJERAN

(očajan) Čovječe! Ne mreš mi stalno prijetit! Možeš me odma’ roknut ak mi uništiš opremu.

Ljubas digne obrvu sa zanimanjem.

VJERAN (CONT’D)

Tak se sam veli..

LjUBAS

Jebiga, to tvoje malo šmrknem, malo piknem, meni slabo vraća pare. A i prljavo je brate, lako se uđe u trag. Zato ću ja bacit oko da vidim s kojom se može radit posao.

VJERAN

Uzimaš me za lovu, i za ofis, sad i za biznis.. To je čista pljačka!

LJUBAS

(naceri se) To se zove kreativno računovodstvo.

VJERAN

(pokuša apelirati razumom)

Gle stari, ipak treba imat izvježbano uho. Ne zna svaka ni dat kamoli pjevat!

LjUBAS

A gluplji si od Kruške.

Kruška se zadovoljno nasmiješi – nije više najgluplji.

LJUBAS (CONT’D)

Zato ću ih ja sve ljepo pogledat i ocijenit koja zna dat. Pa da ljepo uveseli kojeg ozbiljnog čovjeka za pristojnu lovu. Od tih tvojih Dora nikad ništa.

VJERAN

Misliš na, ono, „prodaju komada na veliko“?

(uznemiri se) Joooj nije to dure!

LJUBAS

Nije ni evolucija stari. Prirodna selekcija. Tanka je crta između zvijezde i škarta..

Kruški “padne” blenda.

VJERAN

Okej, okej, stani!

(pokaže rukom) U ormaru su.

Ljubas se pohvalno po Vjeranovu pamet dotakne prstom po čelu. Kruška otvori ormar i krene vaditi DVD-e i stavljati u kutije.

Vjeran može samo gledati kako mu nestaje kolekcija i posao.

CUT TO:

INT. ured deverić – dan

Dario je na radnom sastanku s ASISTENTIMA. Kroz staklo vidimo Janu kako fotokopira. (Nipošto ne prikazati “znakovito”!)

DARIO

Medicinska sestra kaže da je optuženi bio u vrijeme požara kod nje na injekciji ali je njegov zdravstveni karton nestao?

Asistenti revno kimaju potvrdno glavama.

DARIO (CONT’D)

To znači da smo u govnima (pokretom “prereže” vrat) do’ovde!

Boban i POLICAJAC uđu i stanu kod vrata. Dario primjeti  iznenađena lica Asistenata, ali ne reagira odmah.

BOBAN (V.O.)

Oteli ste mi riječ iz ustiju.

Dario se okrene i vidi Bobana. Smrkne se.

DARIO

Što želite?

BOBAN

Par odgovora. Gdje ste bili sinoć i s kim?

Asistenti, kao jedan pogledaju u Daria.

DARIO

Ovisi zašto pitate. Radi neke istrage ili bi se naslađivali mojim seksualnim životom? Da znam koliko da uđem u detalje…

Asistenti, kao jedan pogledaju u Bobana. I tako do kraja scene, kao da prate lopticu na teniskom terenu.

BOBAN

(naceri se) Počnite s posjetom Knjigovođi svoga pokojnog oca. U koliko sati, što ste pričali..

Dario je samouvjeren jer „zna“ da nije ostavio tragova.

DARIO

Vidio sam ga prije dva dana, zbog očeve ostavštine..

Boban ima izraz lisice koja je upravo našla svoju kokoš.

BOBAN

Onda vas molim da pođete samnom u stanicu.

DARIO

Ne moram.

Dario ležerno okrene leđa Bobanu i uzme neki dokument sa stola u namjeri da nastavi radni sastanak.

DARIO

Zašto bih.

BOBAN

(dvosmisleno) Mrzim kad moram izvlačiti oružje..

Dario se zapanjeno okrene i vidi Bobana kako poseže za nečim u stražnji džep, izgleda stvarno kao da vadi oružje. No Boban izvadi papir koji razmota. Podigne ga da ga svi vide.

BOBAN (CONT’D)

Jeste li to vi, gospodine Deveriću? (naceri se, uživa u sceni)

Ili moramo pitati vještaka?

Dario se sledi. Čujemo zvuk Janine fotokopirke koji postaje sve snažniji u Darijevoj glavi.

                   BOBAN

Možete li mi objasniti kako ste uspjeli kopirati sami sebe?

Dario ne može vjerovati : FOTOKIPIJA DARIJEVOG PROFILA.

Int. Ured deverIĆ/lift – dan

Dario između Policajca i Bobana koji se naslađuje.

BOBAN

Imam dokaz da ste bili kod knjigovođe poslije deset. Da li postoji netko tko bi mogao reći da niste?

Dario djeluje sabrano.

DARIO

Moj sin Luka. Baš sam ga uspavljivao.

BOBAN

Nadam se da ste se do sita naigrali. Malom će to biti zadnja uspomena na oca još dugo godina.

Dario ga upitno pogleda.

BOBAN (CONT’D)

Znate bolje od mene koliko se robija za ubojstvo.

Dario se sledi.

INT. kUĆA BAKULA/Boravak – dan

Bakula ulazi u kuhinju i zatiče Tenu kako iz tave sipa neku smjesu na svoj tanjur. Ante Jr je već dobio porciju pa sad prebire po njoj, bez namjere da je jede.

Tena

(ugleda Bakulu)

Tata, Junior radi obdukciju na mom ručku! A ja sam se trudila!

BAKULA

Jedi mali.

Ante strpa zalogaj u usta i žvače.. žvače..

BAKULA (CONT’D)

A di je meso?

TENA

U zamrzavanju, kaj ja znam.

BAKULA

A gdje je mama? Isto u škrinji?

Tena slegne ramenima. Bakula uzme mobitel i stisne broj.

BAKULA (CONT’D)

(promrmlja za sebe) Bit će kad je dohvatim.

A Ante žvače.. Zlobno pogleda Tenu.

Ante JUNIOR

Jel smijem radit balone?

Int. maNDALA BAR URED – dan

Ljubas gleda DVD s audicijom: Na ekranu TV-a je jedna krajnje ofucana, polugola JADNICA koja pjeva iz sveg srca.

Jadnica (pjeva)

„Šeki, Šeki, Šeki, tako ti Alaha, dovest ću te Šeki do prosjačkog štapa…“

Ljubas digne ruke u zanosu i zapjeva s Jadnicom.

Ljubas ugasi i izvadi DVD s Jadnicom, i dalje pjevajući, i stavi ga na hrpicu dvd-a na stolu.

Ljubas stavi drugi DVD.

Na ekranu se pojavi DEBELJUCA, neugledna pjevačica od koje se ne stigne čuti ni ton, a već je Ljubas, užasnut takvom ružnoćom, izvadi van. S gnušanjem njen DVD baci u kutiju ispod stola – ti DVD-i ga očito ne zanimaju za posao.

Ljubas gleda Malu Pjevačicu na ekranu. Još gotovo dijete, prekrasno pjeva “Over the Rainbow”.

Ljubas se nasloni, i ne znajući riječi, počne se klatiti u nježnom ritmu pjesme. Čak je i njega dirnula njena ljepota.

Ljubas izvadi DVD i baci ga u kutiju pod stolom. Zastane. Ipak se predomisli pa ga stavi na hrpu na stolu. Još bi mu Mala Pjevačica mogla zatrebati.