Duboki zarez – radionica kreativnog mišljenja i kritike

Duboki zarez – radionica kreativnog mišljenja i kritike

Duboki zarez – radionica kreativnog mišljenja i kritike

Raspored sati


Termin:

četvrtak,  18.30 – 20.45

Početak sljedećeg ciklusa:

studeni 2018.

Fond sati:

30 školskih sati

Trajanje:

10 tjedana

Cijena:

1200 kn

Duboki zarez – radionica kreativnog mišljenja i kritike nudi polaznicima uvid u razumijevanje posredničke uloge kritičara, kao svojevrsnog tumača i voditelja drugim čitateljima. Radionica za konačni cilj ima stjecanje znanja za samostalno pisanje tekstova – kritike, recenzije, osvrta na temelju close readinga, komparativne analize i spekulativnog uvida u svijet djela.

Kroz praktični rad, koji uključuje pisanje tekstova na zadane teme i koji čini najvažniji dio radionice, i onaj teorijski, koji će se obrađivati kroz praktične primjere, polaznici će biti osposobljeni za samostalnu obradu književnog djela s obzirom na žanr, epohu, sadržaj ili stil.

U skladu s književnim djelom koje će se obrađivati, kod polaznika će se nastojati pobuditi kritičarski nerv kako bi na koncizan i utemeljen način iznio čitateljima činjenice i stav o određenom djelu u svim njegovim dimenzijama i slojevima. Obrađivat će se i film i televizija kao jedan od jako važnih načina komunikacije danas, posebno načina prezentacije umjetnički relevantnih tema.

 

Tematska struktura radionica:

Autentičnost iskustva i književno djelo – multipliciranje stvarnosti, autorstvo
Josef Winkler: Roppongi, rekvijem za oca, Alice Munro: Dragi život, Siri Hustvedt: Ljeto bez muškaraca, Donald Pollock: U vječnoj borbi sa Sotonom, Zadie Smith: O ljepoti, Ivana Šojat: Jom kipur

Stilogenost i artikulacija književnog teksta – jezik djela kao specifična vrijednost
Antun Šoljan: Kratki izlet; Laszlo Krasznahorkai: Rat i rat, Muriel Barbery: Otmjenost ježa, Javier Marias: Srce tako bijelo, Tom McCarthy: K, Luka Bekavac: Drenje)

Suvremena stvarnost (mediji, način komunikacije, globalna pozicija čovjeka) kao suvremeni mit, kod za razumijevanje književnog djela
Viktor Pelevin: Sindrom Wikileaksa,  Francois Lelord: Hector u potrazi za srećom, Mori Ponsowy: Obilje, Michel Houellebecq: Mogućnost otoka, Jonathan Franzen: Čistoća

Zakon žanra – ključ razumijevanja – iz uglavnom ranije poznatih matrica gradi se uvijek iste sadržaje i na način specifičan žanru dekodira kolektivna opterećenja
Jo Nesboe: Crvendać, David Benioff: Grad lopova, Pavao Pavličić, Goran Tribuson – bilo koji krimić, Susanne Clarke: Jonathan Strange & g. Norrell

 

Voditelj: Milan Zagorac