Uredio: Tomislav Zajec
Zbirka drama „Nove drame“ studenata na Odsjeku za dramaturgiju djelatni je rezultat nedavno započete otvorene suradnje Akademije dramske umjetnosti i Centra za kreativno pisanje iz Zagreba. U tom smislu, ova knjiga na neki način predstavlja novi početak u objavljivanju studentskih umjetničkih radova; ovom prilikom dramskih tekstova, a uskoro, što nam je velika želja, i scenarija. Međutim, ona je istovremeno i nastavak prakse objavljivanja studentskih tekstova unutar danas nažalost ugašenog časopisa Teatar i teorija (T&T), a sve sa ciljem predstavljanja nadolazećih generacija dramskih pisaca, a potom i scenarista.
Upravo u tome leži i osnovna svrha ove knjige. Njezin je zadatak predstaviti kazalištima, kazališnim redateljima, dramaturzima i producentima potencijalne tekstove za izvedbu, ali svakako i široj kulturnoj javnosti skrenuti pažnju na najmlađe dramske pisce; one koji se još uvijek nalaze u procesu umjetničkog sazrijevanja na Akademiji dramske umjetnosti. Smatramo da se time ujedno skreće pozornost i na novu dramsku književnost te na njezino postojanje i izvan, za autore na početku umjetničkog puta, često vrlo teško dohvatljivog prostora izvedbe.
Hrvatska najmlađa dramska književnost razvija se brzo i nepredvidivo, i u svom razvoju sasvim sigurno zaslužuje konkretniju podršku, ali i svojevrsni poligon za predstavljanje od institucije na kojoj ti tekstovi uglavnom i nastaju, dakle od Akademije dramske umjetnosti. S druge pak strane, Centar za kreativno pisanje iz Zagreba također je svoja vrata širom otvorio mladim autorima, te u nemalom broju slučajeva predstavlja svojevrsnu stepenicu prije upisa na neki od umjetničkih fakulteta.
Naša najmlađa književnost, a shodno tome i najnovija kretanja unutar kazališta, u neprekidnom su i vrlo uzbudljivom procesu razvoja, čemu će sasvim sigurno posvjedočiti i dramski tekstovi objavljeni u ovoj knjizi. Beatrica Kurbel, Mila Pavičević, Karla Crnčević i Ana Grlić svaka iz svoje autorske pozicije propituju sadržajne, formalne ali i žanrovske prostore dramskog pisma, u traganju za samosvojnim autorskim glasom, koji obzirom da je riječ o tekstovima nastalim na trećoj godini BA studija dramaturgije, nedvojbeno donosi zanimljivu i vrlo visoku razinu samosvojnog autorskog promišljanja i umjetničke zrelosti.
Ujedno, vrlo je važno na ovom mjestu naglasiti i činjenicu da je ova knjiga tek početak izdavačkih planova Akademije dramske umjetnosti, koja u suradnji sa Centrom za kreativno pisanje čini sve kako bi ovom inicijativom pokrenula nastajanje široke baze ukoričenih drama i scenarija, spremnih za provjeru kroz uzbudljiv proces prepoznavanja i uprizorenja.
Tomislav Zajec